حضرت مهدی(عج) از منظر عترت(ع)

حضرت مهدی(عج) از منظر عترت(ع) حدیث قدسی:در شب معراج خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) فرمود ای محمّد! به تو عطا کردم این را که از صلب علی، یازده نفر مهدی بیرون آورم، همه ایشان از بکر بتول اند. آخرین ایشان فردی است که در پشت سر او عیسی بن مریم(ع) نماز می خواند، زمین را پر از عدل و داد می کند چنانچه از ظلم و جور پر گردیده. با او از ضلالت هدایت خواهم کرد و با او از هلاکت نجات خواهم داد…(بحارالانوار ج۱۳) پیامبر اکرم(ص) فرمودند:مهدی(عج) از اولاد من است… مردم را بر دین من وا می دارد. کسی که مخالفت او نماید، مخالفت مرا کرده، هرکه در حال غیبت او را انکار نماید، مرا انکار کرده و کسی که او را تکذیب کند، مرا تکذیب کرده است.(کمال الدین ج۲ ص۴۱۱) پیامبر اکرم(ص) فرمودند:دنیا تمام نمی شود تا این که والی شود بر امّت من مردی از اهل بیت من که او را مهدی(عج) گویند.(غیبت شیخ طوسی ص۱۸۰) پیامبر اکرم(ص) فرمودند: خوشا به حال کسی که قیام کننده اهل بیتِ مرا درک کند و پیش از قیامش به او اقتدا نماید. دوست او را دوست بدارد و از دشمن وی بیزاری جوید و ولایت امامانِ هدایتگر پیش از او را نیز بپذیرد. اینان دوستان من و مورد علاقه و محبت من و گرامی­ترین امّت من در نزد من هستند.(بحار­الانوار ج ۵۲ص ۱۲۹) امیر المومنین علی(ع)فرمودند:در آن هنگام که اسلام غروب می کند و چونان شتری در راه مانده، دُم خود را به حرکت در آورده و گردن به زمین می چسباند، مهدی(عج) پنهان خواهد شد (غیبت). او باقی مانده حجت های الهی و آخرین جانشین از جانشینان پیامبر است.(نهج البلاغه خطبه ۱۸۲)

امیر المومنین علی(ع)فرمودند:چون حضرت مهدی(عج) ظهور کند هواپرستی را به خداپرستی بازگرداند، پس از آنکه خداپرستی را به هواپرستی بازگردانده باشند. افکار و نظریات را طبق قرآن بازگرداند، پس از آنکه قرآن را طبق افکار و نظریات بازگردانده باشند.(بحارالانوار ج ۵۱ص ۱۳۰)

امام حسن مجتبی(ع) فرمودند:خدای تعالی ولادت مهدی(ع) را مخفی و شخصش را غایب گرداند تا اینکه احدی را در گردن وی بیعتی نباشد، او امام نهمین از اولاد برادرم حسین(ع) است.(کمال الدین ج۱ ص۳۱۵)

امام حسن مجتبی(ع) فرمودند:هر یک از ما امامان بیعتی از ستمکار زمانش بر گردن دارد؛ مگر قیام کننده که عیسی بن مریم(ع)، پشت سرش نماز خواهد خواند او نهمین فرزند از فرزندان برادرم حسین(ع) است. در غیبتش عمری دراز دارد. آنگاه به صورت جوانی کمتر از ۴٠ سال ظهور خواهد کرد، چون خدای متعال بر هر چیز توانا و قادر است.(اثبات­الهداه ج ۳ص ۴۶۵)

امام حسین(ع) فرمودند:نهمین فرزند من قیام کننده به حق است. خداوند به وسیله او زمین مرده را زنده گرداند، دین را به دست او آشکار نماید و حق را احقاق کند.(احتجاج طبرسی ج۲ ص۳۱۷)

امام سجاد(ع) فرمودند:هر که در روزگار غیبت قیام کننده ما بر ولایت ما استوار ماند و (بر مشکلات و مصائب) صبر کند، خداوند پاداش هزار شهید به مانند شهیدان بدر و احد به وی عطا می­فرماید.(بحارالانوار ج۵۲ ص۱۲۵)

امام باقر(ع)فرمودند:پدر و مادرم فدای کسی که نامش نام من، کنیه اش کنیه من، او امام هفتمین است بعد از من. او زمین را پر از عدل گرداند، چنانچه پر از جور گردیده.(الغیبة شیخ مفید)

امام باقر(ع)فرمودند:اگر کسی بگوید: اگر حضرت مهدی(عج) را درک کنم او را یاریمی کنم، پاداش او مانند کسی است که با شمشیرش آن حضرت را یاری کرده است و کسی که در رکاب مهدی(عج) شهید شود،اجر دو شهید دارد.(بحارالانوار ج۵۲ ص۱۲۳)

امام باقر(ع) فرمودند:مهدی(عج) از عترت است. غیبتی دارد که در آن، مردم متحیّر شوند، عده­ای گمراه و عدّه­ای رستگار شوند، خوشا به حال آنانکه  در خدمتش هستند. عمل به کتاب خدا و سنت نبی اش، در قلب مهدی ما میروید، هر کس که او را زیارت کند، بدو بگوید: السلام علیک اهل بیت الرّحمة و معدن العلم و موضع الرسالة (همان، ج ۳، ص ۴۶۹)

امام صادق(ع) فرمودند:هرکس به همه امامان اعتراف کند ولی مهدی(عج) را انکار کند، مانند کسی است که به همه پیامبران اعتراف کند ولی حضرت محمد(ص) را انکار کند.(بحارالانوار ج۵۱ ص۱۴۳)

امام کاظم(ع) فرمودند: بهترین عبادت بعد از معرفتِ خداوند متعال، انتظار فرج است.(تحف­العقول، ص ۴۲۵)

امام رضا(ع) فرمودند:هنگامی که حضرت مهدی(عج) ظهور کند، زمین به نور پروردگارش روشن می­شود و ترازوی عدالت را در میان مردم می­گذارد و هیچ کس به دیگری ستم نمی­کند.(بحارالانوار ج ۵۲ ص ۳۲۱)

امام جواد(ع) فرمودند:قیام کننده(عج) کسی است که خداوند به وسیله او زمین را از کافران و منکران پاک سازد و از عدل و داد پر کند. ولادتش از دیدگاه افراد پنهان خواهد بود و شخصش از برابر چشم بینندگان غایب است.(اثبات الهداة ج ۳ ص ۴۷۸)

امام جواد(ع)فرمودند: قیام کننده ما همان مهدیِ منتظَر است که باید در غیبتش انتظار او را کشید و در موقع ظهور، از او فرمان برد او سومین فرزند ماست.(اعلام الوری ص۴۰۸)

امام هادی(ع)به نرجس خاتون فرمودند:می­خواهی تو را اکرامی نمایم یا بشارتی به شرف ابدی دهم؟ نرجس گفت : بله، بشارت به شرف ابدی دهید.

حضرت(ع) فرمودند: بشارت باد تو را به فرزندی که فرمانروای مشرق و مغرب عالم خواهد بود و زمین را پر از عدل و داد کند، چنانچه از ظلم و جور پر شده باشد.(الکلم الطیب ص ۵۶۶)

امام حسن عسکری(ع) فرمودند:پسرم مهدی(عج) حجت خداست بعد از من، هر که بمیرد و او را نشناسد مانند مرده اهل جاهلیت است.(کمال الدین ج۲ص۴۰۹)

امام حسن عسکری(ع)فرمودند:فرزندم م ح م د، امام و حجّت پس از من است. هر که بمیرد و او را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است. بدانید که او را غیبتی است که جاهلان درباره آن سرگشته شدند و باطل گرایان به نابودی افتند. کسانی که برای ظهور او زمان تعیین کنند دروغ می­گویند. پس از آن غیبت ظهور می­کند گویی پرچمهای سفید را می­بینم که در نجف و کوفه برفراز سر او در اهتزازند.(میزان­الحکمه ج ۱ ص ۳۳۵)

امام زمان(عج)فرمودند:چگونگی بهره مند شدن از من در روزگار غیبتم همچون بهرهمند شدن از خورشید پشت ابر است.(مکیال المکارم ج۱ ص۵۱) امام زمان(عج)فرمودند: من برای اهل زمین امان هستم، همان گونه که ستارگان برای اهل آسمان امان هستند.(بحارالانوار ج۵۲ ص۹۲)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 10 دی 1392برچسب:حضرت مهدی(عج) از منظر عترت(ع), | 1:5 | نويسنده : بسیجی گمنام امام خامنه ای |